Böcker och filmer

Här skriver du inlägg som du inte tycker passar in i någon annan kategori.
Staffan
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 18 maj 2004, 18:20

Böcker och filmer

Inlägg av Staffan »

Hej! jag är relativt färsk på området bowling men har blivit ganska såld på det hela och ser fram emot att börja spela i klubb nästa säsong. Nu undrar jag om det är någon som vet var man kan köpa filmer om bowling och vilka böcker som kan vara värda att läsa om man precis börjat och vill få en lektion i hur man spelar?

Tacksam för svar.
np
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 30 okt 2003, 23:12

Inlägg av np »

Tänkte att någon får vara lite serviceminded här och svara, även om jag inte har något särskilt bra svar :)

Jag vet inga bra böcker eller filmer men jag kan väl inte påstå att jag lagt särskilt mycket energi på att forska i området heller iofs.
Jag skulle nog hellre rekomendera att du börjar med att prata med en lokal bowlingtränare istället för att förska förkovra dig på egen hand.
Känns som att det inte går att läsa sig till hur man blir en bra bowlare men däremot kanske det finns något att läsa om material, klotborrning osv men det är nog lite överkurs om du är alldeles ny.

Men det finns ju alltid Alltombowlings egen bowlingskola :!: och några korta instruktionsfilmer med Patrik Backe (landslagsspelare) finns på http://www.bowlingspionen.com
Användarvisningsbild
Flack
Administratör
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 25 okt 2003, 19:01
Ort: Kinna
Kontakt:

Inlägg av Flack »

Tomas Leandersson och Stefan Yngström har gjort en dvd med en bowlingskola på.
Jag har själv inte sett den tyvärr. Du kan ju höra av dig till Kristinehamns bowlinghall och prata med Leandersson eller Yngström om du är intresserad. tel. 055034342.

// Flack
Låst