Massor av frågor :P

Här skriver du inlägg som du inte tycker passar in i någon annan kategori.
Emil_98
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:50

Massor av frågor :P

Inlägg av Emil_98 »

Hej!

Nu var det såhär att jag har varit på bowling träning i dag och jag fick lite info om hur man bowlar osv. Så sa han att man ska ta fyra steg? Måste man ta det eller kan man ta fler än fyra? Först när jag räknade fyra steg blev det inte alls bra :( Men sen när jag inte räknade mina steg så blev det bättre :D

Sen har jag en till fråga och det är att jag bowlar med höger hand, så sa han att man ska börja med vänster fot om man bowlar med höger? Stämmer det?

Sen har jag en till fråga och den är att ska man lyfta handen högt upp bakåt när man ska kasta klotet eller ska man ha den lågt nere när man ska rulla klotet?
För jag testade med att ha den högt uppe och så blev det 2 strikar i rad och sen en till :shock:

Sen så var det såhär att maskinen glömde en kägla den som är längst åt vänster och då hittade jag en reset knapp vid klot returen och då frågade jag tränaren vad det var för något och då sa han att man kan trycka in den knappen om det gör så att den glömmer en kägla eller om den ramlar ner eller missar :D

Sen så undrar jag vilket klot jag ska ha? För jag brukar bowla med 6an och det blev sådär sen så tog jag 7an och det blev bättre :D

Så sen så undrar jag vad som händer med skorna om dom blir blöta? För engång så var jag och bowla på ett annat ställe och sen så sa han att skorna blir förstörda om dom blir blöta? Stämmer det?

Mvh/ Emil
:D :D :D :D :D :D :D :D
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Re: Massor av frågor :P

Inlägg av Mr. Bowling »

Många frågor på en gång grabben! =)

Fyra steg är ett bra utgångsläge vilket man ska lära sig att behärska.
Sedan kan man gå vidare och prova på med 5 steg t.ex.

Spelar man med höger hand och tar fyra steg i ansatsen så ska man börja med HÖGER fot.

Högt eller lågt??? smaken är som arslet.

Visst... skorna kan bli förstörda när dom blir blöta samt ansatsen. Vatten, grus å skit kan förstöra mycke på en bowlingbana.

Rulla lugnt!
Skriv svar