Träning för 25+

Här skriver du inlägg som du inte tycker passar in i någon annan kategori.

Skall man satsa energi/pengar på spelare äldre än 25?

Omröstningen slutade mån 03 dec 2007, 22:29

Ja
6
100%
Nej
0
Inga röster
Det beror på
0
Inga röster
Ingen som helst åsikt i frågan
0
Inga röster
 
Antal röster: 6

OldRaven
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 04 sep 2007, 19:58

Träning för 25+

Inlägg av OldRaven »

Som läget är just nu satsas det en hel del på träning för våra yngre förmågor. Själv tillhörande skicktet >2*25+ så känns det ibland lite som om man glömmer bort att det finns andra som kan behöva lite guidning på banorna. Tittar man på Swebowls och distriktens sidor så är det endast ungdomssatsningen som behandlas där när det gäller träning.

Har haft förmånen att hamna i en klubb där alla spelar för att ha kul men man har ändock lite plats för allvaret. Deltagit i två kortare kurser i Sundbybergs hall i våras och resultatet har gått uppåt. Ett snitt runt 140 har gått upp till drygt 180 och personbästa serien på match är numera 268.

Så jag tar mig chansen när jag kan. Men hur är det för andra?

Varför skall vi som tävlingsspelare sluta betrakta spelare som utbildbara efter 25? Är det enligt de flestas åsikt helt meningslöst att initiera äldre, över 25 alltså, trots att det finns många duktiga och/eller intresserade där. Många som vill spela har sedan tidgare kanske haft andra sporter som sin grej men vill ändra av olika skäl.

Vad tycker ni där ute? Är man obildbar som spelare efter 25/30?
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Självklart ska man satsa på äldre nya spelare. Bowling e ju en sådan sport att det går att bli bra även fast man e lite äldre. Jag själv började i lägsta kprpen när jag va 27 nu e jag 30 o har spelat 7 matcher i division 1 o har ett snitt på drygt 180.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Inlägg av Mr. Bowling »

Självklart är man inte obildbar efter 30 eller 50.
Men det kanske kan vara svårare att få äldre att vilja lära sig av någon annan.
Kolla bara i vår klubb när vi hyrde in en utomstående tränare, ett par av de äldre kom ner och verkligen ville men sen var det bara de yngre förmågorna som var intresserade.

Jag menar att då kanske man som tränare/utbildare försöker vända sig till de som är runt 25 istället för de i 50-årsåldern.

Mr. Bowling
Chrille
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 22 mar 2008, 02:14

Re: Träning för 25+

Inlägg av Chrille »

Angående 25x2
Jag som skriver är ny här :) och håller till i Falköping.
Förstår hur det känns. :cry:
Har tränat ungdomar i flera år. :D Men jag tycker man ska träna äldre också har visat lite grunder för äldre också för tillfället har jag 16 pensionärer och dom är också läraktiga man får också tänka på olika defekter äldre har men det är kul har dom i grupper om 8 st 5ggr. :twisted:
angående tränarresurser finns det många steg 1 och 2 i sverige som kan hjälpa till men det kan också vara så att man har mycket att göra så man orkar inte med andra grupper än ungdomar. :cry: Igår kom det fram några tjejer som vill träna så det blir nästa steg för mig. :roll:
till något annat till hösten startar en nygammal klubb Oden där korpspelare startar troligtvis 2 lag och mer kommer det troligvis bli. och många är över 25 år :lol: Eftersom det som 500 st som spelar korpen i hallen. Så då blir det mer äldre som ska tränas.


Ps. Bra gjort av killarna och Tjerna att ta Guld i Finland
Skriv svar