Hjälp önskas

Här skriver du inlägg som du inte tycker passar in i någon annan kategori.
Inbumsuh
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 22 mar 2016, 19:42

Hjälp önskas

Inlägg av Inbumsuh »

Jag har problem med att hålla handen "cupped" vid sving och när jag släpper iväg klotet. Orkar ett par serier men blir sen helt slut i hela handen, fingrar och underarmen.
Jag får verkligen klämma åt ordentligt med fingrarna under ansatsen, annars känns det som om jag skulle tappa klotet. Har iochförsig inget eget klot utan använder gamla fingertip-klot som finns att tillgå i hallen. Kanske går lättare om man skräddarsyr sitt eget klot. Nu är jag ingen erfaren bowlare mer av en nybörjare, men det känns som om det skulle kunna vara bra att hålla handen cupped under hela svingen utan att behöva klämma åt med fingrarna så mycket. Att hålen i klotet är så pass snäva att klotet hålls per automatik kvar, vad vet jag? Har någon något/några bra tips hur jag kan lösa det problemet?

Mvh
Användarvisningsbild
Flack
Administratör
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 25 okt 2003, 19:01
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Hjälp önskas

Inlägg av Flack »

Hej,
Om du känner att du vill utveckla ditt bowlande så tycker jag att du ska fundera på att skaffa dig ett eget klot som är borrat för att passa dig.
Då kommer det att kännas mer naturligt och du behöver inte klämma åt för undvika att tappa det.

// Christian
Skriv svar