SVERIGES SÄMSTA BOWLINGHALL !!!

Här skriver du inlägg som du inte tycker passar in i någon annan kategori.
Hanzon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 29 jul 2007, 12:28

SVERIGES SÄMSTA BOWLINGHALL !!!

Inlägg av Hanzon »

Hej !
Måste bara berätta om en hemsk händelse på min semester !
Min familj hade bestämt oss för att spela Bowling en regnig semesterdag och befann oss i Stockholm vid detta tillfälle.
Var inne på internet och hittade en tillsynes trevlig hall med 24 banor som hade discobowling.
Att bowling har blivit dyrt att spela visste jag men !! 300 kr för att hyra 1 bana/1 timme.... oki tänkte jag det är semester och vi hade sett fram emot detta så vi bestämde oss för att spela.

Vi valde skor och började titta oss omkring efter omklädningsrum , fanns inte ?? var ställde man skorna då? jo uppe vid banorna :shock:
Alla som har småbarn vet hur det kan va innanför dörren när barnen kommer in från sandlådan men HALLÅ !! jag lovar er ni som spelar bowling vet hur viktigt det är med kliniskt rena banor och SKOR !!
Jag gick fram och skulle slå mitt första slag och höll på att fördärva mitt knä !! ansattsen va som ett 120 papper tammefan !! gick ner och bytte skor och fort upp igen , tiden gick ju ! (HATAR ATT SPELA BOWLING PÅ TID !!) men fick samma effekt med dessa skor.
Jag tittar då under skon och får se nån blandning av läsk , öl & sand :shock:
Då tittar jag på ansattsen och får se ett slipspår på vart enda bana i hela hallen :cry: Sen har vi det här med hallkloten som man kan få låna , såg man några klotställ ?? näe da !! det låg 15 klot uppe i returen på alla banor och det var hallens klotställ :?

Jag spelade aktivt en gång i tiden när man var yngre och man va så trött på alla griniga hallägare som gnällde över ytterskor och drickor för nära banorna men jag FÖRSTÅR ER idag !!!!
Denna hall kan inte vara privat ägd och det finns inte en chans att nån klubb kan ha denna hall som hemma arena !!! det måste vara kommunen som driver detta erlände....

Vilken hall pratar jag nu om då ??

Jo Spinners som håller till på Heron City i Kungens Kurva.
En jätte trevlig hall men sååå nergången trots att hallen kanske är 4-5 år gammal.. Tråkigt att se ! jag var inte besviken när jag lämnade banan utan ledsen !!

Hanzon...
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Spinners e bara en "nöjes" hall. Har vart o tittat lite uppe på banorna o vart avskräckt av bara det. Tråkigt att det skulle va så illa. Du skulle ha begärt pengarna tillbaka.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Inlägg av Mr. Bowling »

Nä det är tråkigt att vissa hallar fungerar på detta vis och tyvärr så finns det fler än bara spinners.
Jag har varit med om liknande saker i andra hallar dit man har kommit för att spela seriematch tidigt på morronen och det vart öl och allt möjligt på ansatsen.

Vet inte om man ska säga att det är bra att Spinners inte har seriespel, för hade dom haft det så kanske det hade varit bättre ordning.

Men med hallägare som knappt vet vad bowling är utan bara är ute efter att tjäna pengar på ölförsäljning så blir det lätt så här.

Nä Spinners ska man nog inte åka till om man är en aktiv bowlare då finns det många andra mysiga hallar i Stockholm som också är "nöjeshallar".
Andra som bara är ute efter att dricka bärs till hög musik och ha kul bryr sig kanske inte lika mycke som vi.

Mr. Bowling
Skriv svar