Gummi?

Diskutera allt om klot, skor, väskor och alla slags tillbehör som man kan tänkas behöva för att spela Bowling.
Emil_98
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:50

Gummi?

Inlägg av Emil_98 »

Tjenare!!!

Jag har nyligen beställt ett klot som kommer på tisdag. Och då kommer det till en bowlinghall i närheten klotet. Där borrar dom och gör så den passar. Men en sak jag undrar är om jag ska ha gummi i hålen till fingrarna eller inte ha gummi?

Tacksam för snabbt svar! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Re: Gummi?

Inlägg av Mr. Bowling »

Hej!

Har du kommit till det stadiet att du ska skaffa dig ett eget klot(vilket jag gissar att du inte haft tidigare) så är det "Gummi" som gäller!
Emil_98
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:50

Re: Gummi?

Inlägg av Emil_98 »

Okej! Tack för svar :D

Nu har jag en annan fråga och det är att när jag var och köpte klotet så borrade han klotet och satte gummi och när jag testade klotet så var gummit för liten eller? Ska den vara liten så man måste pressa in fingret i hålet (höger finger) som var för liten. Den andra var perfekt!
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Re: Gummi?

Inlägg av Mr. Bowling »

Det måste ni väll ha märkt när ni borrade det?
nej det ska inte vara för tajt. kolla med någon som jobbar i bowlinghallen där du spelar så kan de säkert hjälpa dig att fila upp det lite.
Emil_98
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:50

Re: Gummi?

Inlägg av Emil_98 »

Okej. Tack för svaret! :D :D

Nu är det så att tummen är lite för stor kanske? För jag får liksom inte grepp riktigt för den vill glida av. Så om den är för stor vad ska man göra? :(
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Re: Gummi?

Inlägg av Mr. Bowling »

Ok du menar att Tummhålet är för stort?
Det finns tejp att köpa i bowlinghallen som man lägger i hålet på den sidan som är mot fingerhålen.
Säg till i bowlinghallen så hjälper dom dig nog.
Emil_98
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 12 nov 2008, 21:50

Re: Gummi?

Inlägg av Emil_98 »

Tack för svaret! :D :D :D

Jo det var så att jag har köpt sånt som liknar plåster som man sätter på tummen ist för sånt man sätter i hålet :D Så frågan är om det är bra?
Mr. Bowling
Inlägg: 13
Blev medlem: ons 25 okt 2006, 08:35

Re: Gummi?

Inlägg av Mr. Bowling »

Jo det är säkert bra.
Jag har ingen erfarenhet av det tyvärr. jag har bara använt tejp man sätter i tumhålet.
nilsson
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 04:19

Re: Gummi?

Inlägg av nilsson »

tjeena :D
det här med att slipa upp "gummit"/finger tipen rekomenderar jag inte.. åk till närmsta pro
shop o köp en nu dom kostar max 50;-
och den här tejpen du snackar om är det en tejp som du klipper upp själv efter tummens storlek ? så är det en bra tejp använder den mycket själv...

Lycka till med bowlingen
Skriv svar