Traningsprogram för ungdomar!

Här kan du få hjälp med din träning.
Tipsa andra hur du brukar lägga upp din träning.
labeli
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 10:06
Ort: Ramlösa

Traningsprogram för ungdomar!

Inlägg av labeli »

Finns det någon som kan ge mig lite tips och råd om, vad det finns för bra träningsprogram för ungdomar i åldern 10-13 år.
Allt mottages med tacksamhet
Snoddas
Inlägg: 21
Blev medlem: lör 15 nov 2003, 17:07

Inlägg av Snoddas »

Hej!

En kul grej för ungdommar är ju alla former av tävlingar.
Hemma i hallen använder vi en spelform som heter mini och som finns i datasystemet Viking. Det går ut på att man ska slå ner så lite käglor som möjligt men slår man i rännan blir det strike. Jättebra Spärrträning!
Det går ju att spela utan data också om ni nu inte har viking.

/ Snoddas
labeli
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 10:06
Ort: Ramlösa

Re: Traningsprogram för ungdomar!

Inlägg av labeli »

labeli skrev:Finns det någon som kan ge mig lite tips och råd om, vad det finns för bra träningsprogram för ungdomar i åldern 10-13 år.
Allt mottages med tacksamhet
Detta var ju imponerande, 230 visnngar, ett svar! Har vi ungdomstränare vekligen så dålig fantasi, eller är det så att det finns inga riktigt bra träningsprogram? Skulle det vara på det viset, så är det ju en ren katastrof!
np
Inlägg: 13
Blev medlem: tor 30 okt 2003, 23:12

Inlägg av np »

Du bor ju i skåne och är bortskämd med sveriges bästa ungdomsverksamhet ! Anmäl dig till en av de tränarutbildningar som bedrivs i regionen (oftast i Klippan bara några mil ifrån dig). Ju fler som utbildar sig desto bättre !
Kontakta skånska för mer information.
labeli
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 21 jan 2005, 10:06
Ort: Ramlösa

Inlägg av labeli »

Jag har gått tränar utbildning, men tycker att jag skulle vilja utveckla mig mer. Jag har förstått nu att, man får tydligen ha egna ideer och hitta på egna metoder, eftersom utbudet inte tycks vara så enormt stort.
Väntar nu på att få gå en andra kurs, eftersom jag bara gått steg 1.
Låst