har väldigt ojämna serier hur förbättra?

Här kan du få hjälp med din träning.
Tipsa andra hur du brukar lägga upp din träning.
tompa86
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 04 apr 2007, 06:19
Ort: skövde

har väldigt ojämna serier hur förbättra?

Inlägg av tompa86 »

har märkt att jag pendlar väldigt mkt med mina serier å de stör mig mkt
hur göra så de blir bättre??

kan ligga mellan 100 å 180 så de varierar mkt
är de bara träning som gäller lr finns de nått annat man kan prova?

har bowlat i ca 6 mån efter mitt uppehåll som jag hade i 2 år å innan dess spelade jag ca 2-3 år
den som spar den har
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Har du nån med tränarutbildning i laget?? Om du har det så ta hjälp av honom o hoppas på att han kan sin sak. Det e väldigt svårt att bedömma vad du kan förbättra via datorn. Finns ju många sätt att träna ansatsen på. Sånt måste tyvärr göras live.
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
tompa86
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 04 apr 2007, 06:19
Ort: skövde

Inlägg av tompa86 »

min ansats är perfekt tkr jag å tränarna är duktiga men säger att de är bra men jag tkr inte jag (kanske är för petig) men men
har testat att flytta lite olika med olika resultat olika från gång till gång vart man ska stå


har ett bvp wizard om de kan hjälpa
den som spar den har
mr green
Inlägg: 58
Blev medlem: tis 14 jun 2005, 18:45
Ort: Stockholm

Inlägg av mr green »

Det e bara be tränarna att kolla extra noga på vad det kan va. Finns massvis med småfel man kan göra. Kan ju va så att du e lite för snabb i pendeln eller långsam. Det gör att du tappar precision i släppet. Grundträning e hemligheten. Nu vet jag att jag kommer få pisk av min lagkamrat som oxå har reggat sig här. För jag tränar tyvärr alldeles för lite grunder. Men det ska bli ändring på det nu :wink:
Spelar ligan med Hellas B o spelar korpen med Team green. Har fått spela några matcher i A-laget oxå (division 1)
tompa86
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 04 apr 2007, 06:19
Ort: skövde

Inlägg av tompa86 »

enligt tränarna så gör jag inget fel iaf men kan va att jag precis har hittat hur jag ska släppa å hur hårt jag kastar för det gjorde stor skillnad på klotets bana iaf
den som spar den har
Stoffe_E/6
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 03 apr 2007, 16:34

Inlägg av Stoffe_E/6 »

Som tidigare talare sagt så ligger det med säkerhet i "småsaker" som ändå har stor inverkan i träffsäkerheten...

Jag märker att när min tajming är dålig har jag svårt att stå stilla framme vid övertrampslinjen... då kommer också armen fel och kan fortsätta åt höger eller vänster.
Slutsatsen är att om tajmingen är bra och man slutar bra vid ansatsen har armen mycket lättare att fortsätta rakt framåt vid släppet och man får ett slag som hamnar på samma ställe gång efter gång.

En tumregel är att du ska ha "glidit" färdigt med foten precis innan pendeln kommer och passerar fotknölen... då har du stabiliteten som behövs för att kunna leverera ett rakt slag. Sen beror det ju självklart på hur din pendel ser ut bakom ryggen också, men detta är en bra tumregel.

Överkroppen skall vara lite lätt framåtlutad vid släppet och du skall under inga omständigheter "resa" på överkroppen vid släppet utan fortsätta ha kroppen vinklad lite framåt. På detta sätt ser du till att ge klotet fart framåt och ut i banan, inte uppåt i luften vilket ger klotet en icke önskvärd luftfärd... bollen ska ner i banan för att börja snurra så snart som möjligt...

Nu när jag skriver så tänkte jag att vi skulle ha en sektion för foto och video här på forumet.... :roll:
Storm - Triple XXX factor
Brunswick - Strike Zone
Colombia - White Dot
Stoffe_E/6
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 03 apr 2007, 16:34

Inlägg av Stoffe_E/6 »

Fick lite nya saker att träna på igår under träningen... Det visade sig att jag har klotet för långt ifrån fotknölen vid släppet, dvs jag "går runt" för mycket... detta resulterar i att jag bland annat sprider för mycket... Får öva på att tvinga klotet närmare fotknölen och räta ut pendeln.

Dessutom kastar jag ut klotet för mycket, måste plantera bollen bättre i banan. Som träning fick en lyckligt lottad person sätta sig vid övertrampslinjen och hålla ut handen över linjen på ca: en halvmeters höjd varpå jag skulle tvinga bollen att gå en bra bit under detta.... Fy fan vad otäckt det var! Men det gav resultat... Detta ska jag träna på för det gav ett mycket bättre flyt i hela ansatsen och släppet... mycket mer harmoniskt.
Storm - Triple XXX factor
Brunswick - Strike Zone
Colombia - White Dot
Skriv svar